Officeskolan

en del av Mediakurser Sverige AB Interactive

Fördelar med att studera med oss och på distans

• Du kan studera precis när, var och hur du vill
  • Vi har några av Sveriges bästa lärare
  • Vi har lång erfarenhet och har arbetat för ett flertal utbildningsföretag och universitet
  • Vi arbetar med företagsutbildningar och produktion dagligen
  • Våra kurser är upplagda efter vad man vanligtvis gör i sin dagliga produktion
  • Du kan ställa egna personliga frågor och få svar direkt via våra livesändningar, forum eller e-post

Om oss på Officeskolan och Mediakurser

Vi satsar på bra kursinnehåll som är helt relevant till vad man arbetar med i daglig produktion. Alla vi lärare på Mediakurser och MediakurserOnline.se arbetar idag både som frilansare och utbildare och har lång erfarenhet i de grafiska programmen. Vi började redan i början av 90-talet och har skaffat gedigna kunskaper inom området. Vi har också gått diverse grafiska-, foto- och konstutbildningar under åren. Eftersom vi har stora kunder i vårt frilansnät vet vi också vad de flesta behöver lära sig för att klara av sitt dagliga arbete.

Vi har också genom åren blivit kända för att vi är både trevliga, kunniga och mycket pedagogiska. Vi är mycket måna om att alla våra deltagare på en kurs ska få med så mycket relevant kunskap som möjligt efter en kurs.

Våra kurser

Se en kurs som en viktig investering för framtiden, både för kursdeltagaren och företaget. Vår ambition är att ge kurser av högsta kvalitet, med aktuellt och relevant innehåll, god pedagogik som kombinerar teori med många praktiska övningar.

Vårt mål

Vårt mål är att deltagarna direkt, dagen efter kursen, ska kunna använda sina nya kunskaper i arbetet.

Engagerade och professionella kursledare

Våra kursledare har erfarenhet från daglig produktion i branschen. De är goda pedagoger samtidigt som de har dokumenterade teoretiska kunskaper och praktisk yrkeserfarenhet av det ämne de undervisar i.

Vi har arbetat med 100.000-tals kunder sedan starten i början av 90-talet. I våra kursutvärderingar har vi ofta fått orden, otroligt kunniga, tålmodiga, pedagogiska och trevliga.